Jump to content

I'm Ted

Supervizor
  • Content Count

    413
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

I'm Ted last won the day on October 16

I'm Ted had the most liked content!

About I'm Ted

  • Rank
    Panda with mental breakdown
  • Birthday 04/30/2001

Converted

  • Despre tine
    Mai nimic. :P

Contact Methods

  • Steam ID
    STEAM_1:0:84522198

Recent Profile Visitors

504 profile views

Mood

  • fumat
  • Currently Feeling fumat
  1. Deja devin destul de iritat de atitudinea asta. Nu vezi că 2 dintre noi ți-am făcut deja semnătură? Cum adică "numai vorba"? @SeeNce părere ai?
  2. Suna interesant plus ca nu am nimic de pierdut.
  3. Informatiile de pe flancul anvelopei 1. Dimensiunea anvelopelor: latime/inaltime R diametru. Latime- latimea benzii de rulare exprimata in milimetri. Inaltime - procentul pe care il reprezinta intaltimea talonului din latime, R-radial, straturile din stura anvelope sunt dispuse radial, Diametru - diametrul jantei care se poate monta, exprimat in inch. 2. Indice de sarcina 3. Indice de viteza 4. Denumirea anvelopei (modelul) 5. Detalii despre compozitia anvelopei 6. Numar de aprobare ECE (standard european) 7. OUTSIDE - Indicator care arata ca anvelopa trebuie montata cu aceasta parte la exterior 8. Informatii despre presiunea maxima permisa de aceasta anvelopa 9. Tara de fabricatie 10. Numele producatorului 11. Indicatori uzura care avertizeaza cand mai sunt doar 1.6 mm este minima legla in majoritatea tarilor europene. 12. DOT - Informatie privind faptul ca anvelopa indeplineste toate cerintele Departamentului American de Transport (Departament of Transportation). Dupa marcajul DOT, sunt inscriptionate 4 cifre care indica data fabricatiei anvelopei. Primele doua indica saptamana, iar ultimele doua indica anul fabricatiei. Tipul vehiculului Masina ta a venit echipata din fabrica cu anvelope originale (OE - original equipment). Ca regula, producatorii de masini aleg anvelopele OE care acopera nevoile unui numar cat mai mare de soferi, ceea ce inseamna ca acestea nu sunt neaparat cele mai potrivite pentru tine. De aceea, desi anvelopele OE pot parea a fi alegerea logica, pentru noua achizitie este recomandat sa iei in calcul si alte tipuri de anvelope, OE sau aftermarket, pentru ca acestea pot satisface mai bine nevoile tale specifice. Dimensiunile de anvelope (Latime, inaltime si diametru) Fiecare tip de masina are omologate doar cateva dimensiuni de anvelope (uneori doar o dimensiune). Poti identifica dimensiunile anvelopelor omologate din Cartea Tehnica a masinii sau citind pur si simplu de pe flancul anvelopelor echipate acum pe masina (pe partea laterala). Este recomandata utilizarea anvelopelor cu dimensiuni omologate pentru a evita probleme legale, de compatibilitate cu masina, care tin de asigurarea vehiculului sau de ITP. Un exemplu de dimensiune: anvelope 195/65R15, unde 195 este latimea in mm, 65 este raportul de inaltime si 15 este diametrul anvelopei in inch. R-ul din dimensiuni este prescurtarea de la Radial si defineste constructia anvelopei. Anvelopele care contine in dimensiuni un R (de exemplu 195/65R15) au o constructie radiala, adica cordurile din carcasa anvelopei sunt dispuse la un unghi de 90 grade fata de linia mediana a cercului anvelopei. Cum te afecteaza acest lucru pe tine? In nici un fel. Aproape toate anvelopele moderne de turism, anvelope 4x4 si anvelope pentru autoutilitare au constructie radiala deci nu trebuie sa tii cont de acest aspect atunci cand iti achizitionezi anvelope. Diametrul anvelopelor trebuie sa fie acelasi cu diametrul jantelor pe care se monteaza acestea. Daca ai aflat dimensiunile anvelopelor omologate din cartea tehnica, dar nu stii ce diametru au jantele de pe masina ta, poti afla usor aceasta informatie citind de pe flancul anvelopelor ce dimesiuni au acestea. De exemplu, daca in cartea tehnica ai ca dimensiuni omologate: 195/65R15 si 205/55R16 si nu stii ce diametru au jantele tale, mergi la masina si citeste dimensiunile de pe flancul anvelopelor montate. Daca pe flancul acestora scrie 195/65R15 atunci jantele tale au diametru de 15 inch si nu poti monta anvelopele alternative cu dimensiunile 205/55R16 fara a achizitiona in prealabil si un set de jante cu diametrul de 16 inch. Indicele de sarcina Indicele de sarcina sau de incarcare, simbolizat de regula printr-un numar de doua sau trei cifre, indica masa maxima in kilograme pe care o poate sustine anvelopa atunci cand aceasta este umflata la presiunea recomandata. De exemplu, in cazul anvelopelor 195/65R15 91T indicele de sarcina este 91 si arata o capacitate de incarcare a pneului de 615 kg. Un set de patru astfel de anvelope pot sustine un maxim de 2460 kg. Tabelul de corespondenta indici sarcina – masa este disponibil in partea dreapta. Poti monta pe masina ta anvelope cu indici de incarcare mai mici decat cei omologati dar este obligatoriu sa nu depasesti sarcina maxima permisa de acestia. Similar, se pot monta si anvelope cu indici de sarcina superiori celor omologati. Aceste tipuri de anvelope cu indice superior de sarcina se numesc XL sau ranforsate. Un pneu ranforsat are o carcasa mai rezistenta decat cea a unui pneu normal cu dimensiuni identice. Indicele de viteza Indicele de viteza este simbolizat de o litera si indica viteza maxima pe care o permite o anvelopa. In exemplul de mai sus, indicele de viteza este T si arata ca anvelopa permite o viteza maxima de 190 km/h. In tara noastra nu exista prevederi legale cu privire la obligativitatea respectarii indicelui de viteza asa incat poti alege anvelope fara a tine cont de indicele omologat, desigur cu obligativitatea de a nu depasi viteza legala si cea maxima permisa de pneu. Un tabel de corespondenta indici viteza – numar maxim de km este disponibil mai jos. Stilul tau de sofat Fiecare conducator auto are propriul sau stil de sofat, propriile obiceiuri si preferinte. Desi acest aspect este esential pentru a face alegerea potrivita, el este ignorat de multe ori atunci cand se cumpara anvelope. Unele anvelope au o franare de exceptie, altele au o manevrabilitate uluitoare, unele au un randament kilometric foarte bun sau un consum redus de carburant, altele se comporta bine pe teren noroios, accidentat sau in conditii dificile de iarna, etc. Este important sa stii ca nici o anvelopa nu este cea mai buna din toate punctele de vedere. Desi poate intruni una sau mai multe dintre calitatile mentionate mai sus, aceasta nu le va avea cu siguranta pe toate. De aceea, inainte sa faci achizitia, trebuie sa decizi ce-ti doriti cu precadere de la anvelope. Daca ai un stil de sofat sportiv, ar trebui sa alegi anvelope cu o buna manevrabilitate, stabilitate la viraje si care asigura distantele cele mai scurte de franare. De regula, astfel de anvelope au dezavantajul unui randament kilometric relativ redus si au un consum putin mai mare de carburant, insa avantajele oferite sunt cu siguranta mult mai importante. In schimb, daca circuli cu viteza moderata, atunci te poti indrepta catre o anvelopa cu o rezistenta mai redusa la rulare pentru ca aceasta iti ofera un excelent randament kilometric si un consum redus de carburant. Anumiti soferi pot fi interesati de un confort mai mare la volan pentru a se bucura de placerea de a conduce. In acest caz trebuie sa te indrepti catre acele anvelope care au o buna absorbtie a socurilor provocate de denivelarile de pe carosabil si un nivel redus de zgomot. Clasele de aderenta, consum carburant si zgomot Similar cu eticheta de eficienta de pe aparatele electrocasnice, eticheta UE pentru anvelope furnizeaza informatii importante despre performantele acestora si iti permite sa compari mai usor caracteristicile diferitelor modele disponibile. Clasa de aderenta pe ud arata cat de rapid franeaza anvelopa in conditii de rulare pe carosabil ud la o viteza de 80 km/h. Anvelopele care au clasa A de aderenta pe ud sunt cele mai sigure pentru tine. Intre doua clase consecutive de aderenta este o diferenta de franare de 3 metri. Asadar, intre clasele A (cea mai buna) si G (cea mai proasta) diferenta de franare pe ud este de 18 metri. Anvelopele determina pana la 20% din consumul de carburant al masinii tale. In aceste conditii este usor de inteles de ce clasa de consum de carburant a anvelopei poate fi importanta. Anvelopele care au clasa A aduc economiile cele mai mari de carburant, iar cele care au clasa G consuma cel mai mult. S-a calculat ca o anvelopa clasa A poate economisi pana la 80 litri de carburant de-a lungul duratei sale de utilizare comparativ cu o anvelopa clasa G. Nivelul de zgomot se calculeaza in decibeli si se refera la zgomotul exterior si nu la cel din habitaclu. Anvelopele care au sub 68 dB sunt silentioase, cele care produc intre 68 si 71 dB au un nivel mediu de zgomot, iar anvelopele cu mai mult de 71 dB sunt catalogate drept zgomotoase. Drumurile pe care circuli In functie de suprafetele pentru care au fost concepute, anvelopele sunt catalogate in urmatoarele categorii: anvelope de sosea, anvelope mud terrain, anvelope on/off road si anvelope off road. Daca circuli in proportie de cel putin 80% pe sosea, atunci iti recomandam utilizarea unor anvelope de sosea intrucat acestea iti ofera cele mai bune performante de rulare pe drumurile cu asfalt din orase, pe drumuri nationale si pe autostrazi. Anvelopele on-off road au de regula caracteristici la fel de bune pe sosea ca si pe drumuri neasfaltate. Aceste tipuri de anvelope sunt recomandate daca circuli in proportie de cel putin 30% pe drumuri de tara, cu pietris, piatra cubica sau cu nisip. Ele au pe banda de rulare blocuri de cauciuc cu mai multe fatete care asigura tractiune in orice directie pe aceste suprafete. Daca circuli adesea pe teren accidentat sau pe drumuri noroioase atunci este indicat sa te orientezi catre anvelope off road, respectiv mud terrain intrucat acestea se comporta bine pe astfel de suprafete. ATENTIE! Anvelopele on-off, off road si mud terrain sunt testate pe noroi si zapada si au notatia M+S. Acest lucru inseamna ca, in conformitate cu legislatia de la noi din tara, ele pot fi utilizate si pe timp de iarna. Insa, desi legislatia iti permite sa le utilizezi, ele nu asigura intotdeauna o tractiune satisfacatoare la temperaturi scazute pe asfalt uscat sau pe suprafete acoperite cu gheata sau polei. Iti recomandam sa nu folosesti aceste tipuri de anvelope ca pe un substitut pentru anvelopele all season decat daca ele sunt clasificate pe site-ul nostru ca fiind anvelope all season. Calitatea brandului Brandurile de anvelope sunt clasificate in mai multe clase calitative: anvelope premium, anvelope medii si anvelope de buget. Producatorii premium aduc de regula pe piata anvelope cu performante superioare datorita calitatii materialelor din compozitia cauciucului, proceselor elaborate de fabricatie si a standardelor stricte de testare. Prin contrast, anvelopele de buget ofera performantele cele mai modeste, dar la un pret mult mai mic fata de brandurile premium. Se poate argumenta ca la anvelopele premium se plateste uneori si reclama si de aceea este indicat sa nu fie ignorate cele din segmentul de mijloc, cum ar fi: anvelope Hankook sau Falken, deoarece acestea ofera performante excelente la un pret moderat. Brandurile premium (in ordine alfabetica): Bridgestone , Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli. Brandurile din segmentul de mijloc (in ordine alfabetica): Barum, Bf Goodrich, Falken, Firestone, Fulda, General Tire, Hankook, Kleber, Kumho, Nexen, Sava, Semperit, Toyo, Vredestein. Branduri notabile din segmentul de buget: Debica (de la Goodyear), Viking (de la Continental), Tigar (de la Michelin), Taurus (de la Michelin), Kingstar (de la Hankook), Premiorri Conditiile meteo din zona ta. Anvelope specializate sau all season? Desi in tara noastra conditiile meteo nu difera mult de la o regiune la alta, in decizia de cumparare este indicat sa tii cont si de conditiile meteo specifice zonei in care circuli cu masina. De exemplu, in zonele in care in mod traditional iernile sunt dificile, cu zapada abundenta, se recomanda pentru sezonul rece achizitionarea de anvelope de iarna. In schimb, in zonele cu ierni usoare (valabil si daca circuli pe distante relativ scurte sau mai mult in oras) poti folosi si anvelope all season, chiar daca acestea nu sunt la fel de performante precum anvelopele specializate. Anvelopele all season sunt concepute pentru a se comporta bine intr-o varietate de conditii diferite cum ar fi drumuri ude sau conditii de trafic specifice iarnilor usoare. In incercarea de a asigura o tractiune buna in conditii foarte diferite, anvelopele all season nu pot concura cu anvelopele specializate de vara si de iarna. Anvelopele specializate ofera performante maxime in sezonul pentru care au fost au fost concepute. De aceea, daca circuli iarna pe drumuri acoperite cu zapada sau gheata, anvelopele specializate sunt pe departe cea mai sigura optiune pentru tine.
  4. Hmmm. Stiu ca nu arata wow, dar am zis sa incerc si eu.
  5. Frana de mana / tractiune spate. Your choice.
  6. O atenție specială este necesară din partea șoferului pe timp de sezon rece. dacă sunteți distrași de la drum chiar pentru câteva secunde, acest lucru poate duce la un accident rutier. Iată că aici vă sfătuim la ce să fiți atenți la drum pe timp de iarnă și cum să evitați necazurile. 5 pericole principale pe drumurile de iarnă Polei. Aderența roților pe gheață este minimă. O singură mișcare neatentă - și mașina poate începe să patineze. În plus, distanța de frânare pe drumuri alunecoase crește semnificativ. Zăpada proaspătă. Aceasta ascunde obstacole diverse care pot produce un accident rutier. Zăpada amestecată cu noroi. Adesea aceasta cauzează alunecarea - un fenomen în care există un strat de noroi, zăpadă și apă și care se formează între anvelope și șosea. Datorită pierderii contactului cu suprafața șoselei, mașina nu mai poate frâna, accelera sau manevra la curbe. Vizibilitatea redusă. Geamurile mașinii adesea se aburesc și îngheață datorită zăpezii, înghețului și schimbărilor de temperatură. În astfel de condiții, este imposibil să vezi sau să evaluezi situația drumului. Mai mult, șoferul este incapabil să identifice semnele de circulație pentru că sunt acoperite de zăpadă. Temperatura scăzută. Pe timp de frig accentuat, cauciucul din care sunt făcute anvelopele se întărește. Acest lucru duce la deteriorarea capacității de aderență. Contactul dintre roți și drum devine mai puțin fiabil, în timp ce distanța la frânare crește semnificativ. 12 sfaturi pentru a șofa în siguranță pe timp de iarnă. Asigurați-vă că înlocuiți anvelopele de vară cu cele de iarnă înainte ca sezonul de iarnă să se apropie. Anvelopele de iarnă sunt fabricate din amestec de cauciuc special care rămâne elastic chiar și la temperaturi joase. Mai mult, materialul din cauciuc din anvelopele de iarnă conțin mai mult silicon, lucru care îmbunătățește aderența pe suprafețe de drum alunecoase. Modelul de striații de pe anvelope este, de asemenea, optimizat în conformitate cu caracteristicile șoselelor umede și alunecoase. De exemplu, unii producători de anvelope dotează benzile de pe anvelope cu micro-pompe speciale care absorb umezeala de pe suprafața cu gheață. Înainte de a porni, trebuie să îndepărtați zăpada de pe mașină și să curățați geamurile de gheață. Pentru acest lucru se folosesc răzuitoare sau perii speciale, la fel și soluții de dezghețare. Este important ca geamurile să fie total dezghețate. Curățați la timp arcadele și apărătoarele roților de zăpada și murdăria lipită pentru că, atunci când îngheață, împiedică rotirea normală a roților și face probleme la luarea curbelor. De asemenea, asigurați-vă că nu porniți cu zăpadă pe cupolă: în timpul condusului, aceasta se împrăștie, afectând vizibilitatea șoferului asupra mașinii din spate. În plus, iluminarea exterioară a mașinii, inclusiv luminile de semnalizare trebuiesc curățate de zăpadă și de gheață. Acest lucru ajută alți participanți la trafic să vă identifice mașina pe drum. Evitați să purtați haine de iarnă atunci când conduceți pentru că acest lucru vă împiedică semnificativ mișcările. Mai mult, hainele prea groase nu permit fixarea corectă a centurii de siguranță, lucru care poate rezulta la loviri în caz de accident auto. Folosiți sistemul de control climatic pentru a face interiorul mașinii confortabil. Hainele groase trebuiesc schimbate cu haină subțire sau cu vestă. Păstrați o distanță sigură față de vehiculul din față. Poate fi de doar câțiva metri atunci când conduceți cu viteze mici în aglomerații de trafic, dar trebuie să creșteți distanța când conduceți pe autostradă. Ideal, distanța dintre mașini trebuie să fie mai mare de 2 ori decât viteza cu care conduceți. De exemplu, dacă mașina dvs se deplasează cu 40 km/oră, acest lucru înseamnă că între mașina dvs și mașina din față trebuie să fie de 80 metri. Acordați atenție la semnele de trafic de pe ambele sensuri de circulație. Acest lucru vă va ajuta să vă orientați în cazul în care nu reușiți să recunoașteți un semn din cauză că este acoperit cu zăpadă. Urmăriți manevre făcute de alți șoferi din trafic: este posibil ca ei să facă greșeli. Dacă observați că mașina din spatele dvs nu păstrează o distanță de siguranță, lăsați-o să vă depășească, pentru că dvs veți putea frâna la timp dacă este nevoie, în timp ce ea nu va mai putea. Evitați vehiculele speciale care vă depășesc. De exemplu, mașinile de curățat zăpada care aruncă zăpadă, lucru care poate împiedica vizibilitatea. Depășirea este foarte periculoasă în astfel de cazuri: lățimea plugului de zăpadă este adesea mai mare decât mașina și acest lucru este greu de observat. Dacă nu puteți porni din cauza unei roți care patinează, tratați roțile cu un pulverizator special pentru o aderență mai bună pe gheață. Acest lucru va asigura o pornire sigură chiar și în cazuri de pojghiță groasă. Frânați din timp înainte de semafoare și intersecții. Aceste locuri sunt foarte periculoase din două motive: primul, datorită frânărilor constante, suprafața șoselei este mai alunecoasă decât în alte părți ale șoselei. În al doilea rând, există o mai mare probabilitate de coliziune cu un alt participant la trafic de pe alt drum care poate face o greșeală. Atunci când accelerați, roțile trebuie să fie drepte, altfel puteți pierde aderența cu ușurință. Când planificați o vacanță de iarnă, asigurați-vă că bagajul este corect împachetat și fixat cum trebuie: în caz de accident rutier chiar și cele mai mici obiecte pot fi foarte periculoase datorită inerției impactului. Gestionaţi-vă calitățile de manevrare. Următoarele sunt cele care se pot folosi pe drumuri alunecoase: Dacă mașina nu răspunde la comenzile de direcție, trebuie să aduceți volanul în poziția inițială și apoi să încercați să rotiți, ușor, din nou. Rotirea bruscă a volanului la maxim este interzisă: acest lucru poate cauza pierderea completă a controlului. Pentru a lua corect o curbă, faceți următoarele: pentru a preveni ca roțile din față să alunece, trebuie, înainte de orice manevră de pornire, să puneți sarcina maximă pe roțile din față. Astfel, trebuie să eliberați iute pedala de accelerație și apoi să întoarceți volanul la un unghi maxim. După ce începeți să luați curba, apăsați ușor pedala de accelerație. Pentru a ieși din patinaj atunci când aveți mașină cu tracțiune pe spate, trebuie să rotiți volanul în direcția de patinare și să eliberați complet pedala de accelerație. În ceea ce privește o mașină cu tracțiune integrală, volanul trebuie să fie întors în direcția de patinare, dar, nu trebuie să eliberați pedala de accelerație decât parțial. În cazul unei mașini cu tracțiune pe față, întoarceți roțile de-a lungul direcției de condus dorite și apăsați pe pedala de accelerație. De asemenea, este posibil să controlați mașina cu ajutorul pedalei de ambreiaj. Scurta apăsare pe aceasta poate opri mașina din rotire sau patinare. În zonele acoperite cu zăpadă unde nu există destulă tracțiune pentru a porni, puteți crește viteza motorului prin dezangrenarea ambreiajului. Pentru o oprire sigură, metoda de frânare intermitentă este perfectă. Constă într-o serie de apăsări pe pedala de frânare, scurte, bruște și repetate. Această metodă permite reducerea graduală a vitezei mașinii și, în același timp, previne și ca roțile să nu alunece. Presarea simultană a pedalelor de accelerație și frânare în cazul mașinilor cu tracțiune frontală permite controlul patinării. Manevre similare se pot realiza folosind frâna de mână. Concluzii Drumurile de iarnă sunt pline de pericole. Dar acest lucru nu înseamnă că mașina trebuie lăsată în garaj pentru zile mai bune. Vă veți bucura cu adevărat de iarnă șofând dacă veți ține cont de ceilalți participanți în trafic, dacă veți menține în ordine buna funcționare a sistemelor și unităților mașinii, vă veți îmbunătăți constant calitățile de condus și veți urma recomandările noastre.
×
×
  • Create New...